REGULAMIN
Ośrodka Szkolenia Kierowców L-ka
§1
- Regulamin określa zasady szkolenia obowiązujące w Ośrodku Szkolenia Kierowców L-ka.
- Ile razy w regulaminie jest mowa o:
- osobie szkolonej – oznacza to osobę, która podjęła szkolenie w Ośrodku Szkolenia Kierowców L-ka i zaakceptowała zasady opisane w niniejszym regulaminie
- szkole jazdy lub ośrodku – oznacza to Ośrodek Szkolenia Kierowców L-ka Jakub Frąszczak wpisaną przez Prezydenta Miasta Gdyni do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców pod numerem 00972262
- szkoleniu – oznacza szkolenie podstawowe, dodatkowe lub uzupełniające kandydatów na kierowców, o którym mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. (Dz. U. Nr 280 z 2016 r.).
§2
Ośrodek prowadzi szkolenie w zakresie kategorii AM, A1, A2, A i B.
§3
- Szkoła jazdy zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. (Dz. U. Nr 280 z 2016 r.).
§4
Kandydat na kierowcę najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia szkolenie musi:
- posiadać Profl Kandydata na Kierowcę.
- posiadać wymagany wiek: przyjęty na kurs może być kandydat, który w dniu rozpoczęcia kursu ukończył wymagany przepisami wiek
- kandydat niepełnoletni musi przedłożyć oświadczenie rodziców lub opiekunów, że wyrażają zgodę na przystąpienie do szkolenia.
- posiadać orzeczenie lekarskie, przeprowadzone przez lekarza uprawnionego do badania kierowców i kandydatów na kierowców pojazdów samochodowych, stwierdzające brak przeciwwskazań do kierowania pojazdami silnikowymi
§5
- Osoba szkolona zobowiązuje się do poinformowania o swojej nieobecności na umówionym wcześniej szkoleniu praktycznym, nie później niż 24 godziny przed terminem tego szkolenia.
- W przypadku szkolenia praktycznego doszkalającego/uzupełniającego płatności należy dokonać nie później niż na 24 godziny przed umówionym spotkaniem.
- W przypadku niewywiązania się z obowiązku, osoba szkolona zobowiązuje się dokonać opłaty za nieodbyte szkolenie.
- W przypadku przystąpienia osoby szkolonej do szkolenia praktycznego w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka odurzającego osoba szkolona automatycznie zostaje skreślona z listy osób szkolonych bez prawa do zwrotu opłaty za szkolenie.
- W przypadku umyślnego stworzenia, przez osobę szkoloną, zagrożenia zdrowia lub życia innych uczestników ruchu drogowego lub uczestników szkolenia, osoba szkolona automatycznie zostaje skreślona z listy osób szkolonych bez prawa do zwrotu opłaty za szkolenie.
- W przypadku umyślnego zniszczenia mienia ośrodka, osoba szkolona zobowiązuje się do uiszczenia opłaty w całości pokrywającej wartość wyrządzonej szkody.
- Warunkiem otrzymania przez osobę szkoloną zaświadczenia o ukończeniu kursu podstawowego kategorii B jest uzyskanie pozytywnych wyników z egzaminów: teoretycznego i praktycznego.
- Osoba szkolona zobowiązuje się stawiać się punktualnie na wszystkie zajęcia z dowodem osobistym lub innym dokumentem tożsamości.
§6
- Każdej ze stron przysługuje prawo do przerwania szkolenia.
- Jeżeli osoba szkolona przerwie szkolenie bez winy szkoły jazdy, ponosi w związku z tym opłaty zgodne z §7 ust. 6.
- Jeżeli szkolenie zostanie przerwane z winy szkoły jazdy to osoba nie ponosi opłat za część teoretyczną szkolenia. W stosunku do części praktycznej osoba szkolona ponosi opłaty tylko za odbyte szkolenie w przypadku szkolenia dodatkowego lub uzupełniającego.
§7
- Opłata za szkolenie zgodna jest z aktualnym cennikiem obowiązującym w szkole jazdy i pomniejszona o ewentualne rabaty przysługujące osobie szkolonej.
- Osoba szkolona zobowiązuje się uiścić opłatę za szkolenie w całości przed rozpoczęciem tego szkolenia lub płatność rozłożyć na nieoprocentowane raty, ustalone w umowie. Całość opłaty za kurs osoba szkolona musi opłacić najpóźniej do 10 godziny szkolenia praktycznego.
- W przypadku nieopłacenia którejkolwiek z rat szkolenie zostaje wstrzymane do momentu zapłaty zaległości.
- Opłata za poprawkowy egzamin wewnętrzny praktyczny jest równa opłacie za dodatkową godzinę szkolenia praktycznego.
- Opłata za nieodbyte z winy osoby szkolonej szkolenie praktyczne wynosi tyle ile wskazuje cennik w przypadku jednej godziny szkolenia praktycznego, za każdą planowaną godzinę tego szkolenia.
- Opłata za wypowiedzenie umowy bez winy szkoły jazdy wynosi tyle ile wskazuje cennik za jedną godzinę teorii oraz praktyki.
- W przypadku nieuregulowania płatności za szkolenie należność zostanie przekazana firmie windykacyjnej.
§8. Reklamacja
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku niezgodności z umową lub niewłaściwego wykonania usługi.
- Reklamacja powinna zostać złożona przez Klienta w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Sprzedawcę.
- W treści reklamacji Klient powinien podać swoje dane kontaktowe, numer zamówienia, szczegółowy opis nieprawidłowości w usłudze oraz żądanie związane z reklamacją (np. wykonanie usługi jeszcze raz, udzielenie rabatu na kolejne usługi, zwrot kosztów).
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji i poinformowania Klienta o swojej decyzji w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania reklamacji. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowych czynności Sprzedawca ma prawo do przedłużenia tego terminu o kolejne 14 dni roboczych, o czym zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Klienta.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji przez Sprzedawcę, koszty związane z ponownym wykonaniem usługi lub udzieleniem rabatu na kolejne usługi, pokrywa Sprzedawca. Jeżeli Klient żąda zwrotu kosztów za niewłaściwie wykonaną usługę, Sprzedawca zobowiązuje się do dokonania zwrotu w ciągu 14 dni roboczych od dnia przyjęcia reklamacji.
§9. Odstąpienie od umowy
- Klient będący konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w formie jednoznacznego oświadczenia (np. za pomocą poczty elektronicznej, listu lub formularza odstąpienia dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy).
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą, a Klient zostaje zwolniony z wszelkich zobowiązań. Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu wszelkich otrzymanych od Klienta płatności, w tym kosztów dostarczenia usługi (jeśli zostały poniesione), niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności za pomocą tego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraził zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności gdy usługa została w pełni wykonana za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy w takiej sytuacji.
§10. Realizacja zamówienia
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia zamówienia oraz zaksięgowaniu wpłaty na wskazane konto bankowe lub potwierdzeniu dokonania płatności za pośrednictwem dostępnych metod płatności.
- Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług lub dostarczenia produktów zgodnie z warunkami określonymi w umowie oraz na podstawie wybranych przez Klienta parametrów zamówienia.
- Termin realizacji zamówienia jest ustalany indywidualnie dla każdego zamówienia i podawany jest na stronie internetowej Sprzedawcy lub w potwierdzeniu zamówienia wysłanym do Klienta.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby realizacja zamówienia odbyła się w terminie podanym Klientowi. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia w ustalonym terminie, Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Klienta o zaistniałej sytuacji oraz ustalić z nim nowy termin realizacji zamówienia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zamówienia spowodowane działaniami lub zaniechaniami Klienta, takimi jak brak odpowiedzi na zapytania dotyczące zamówienia, nieprawidłowe lub niekompletne dane podane przez Klienta, czy brak wpłaty za zamówienie.
- Klient zostanie poinformowany o etapach realizacji zamówienia oraz o ewentualnych zmianach terminu realizacji za pomocą poczty elektronicznej, telefonu lub innych dostępnych środków komunikacji.
- Po zakończeniu realizacji zamówienia, Sprzedawca przekazuje Klientowi gotowy produkt lub świadczy usługę zgodnie z warunkami określonymi w umowie i potwierdzeniu zamówienia. W przypadku dostarczenia produktu, przesyłka zostaje wysłana na wskazany przez Klienta adres za pośrednictwem wybranej firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej, zgodnie z preferencjami Klienta.
§10
- Korzystanie z usług OSK L-ka jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
- W zakresie nieuregulowanym przez niniejszy regulamin stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.